This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
Update by user Apr 16, 2020

****** Update 16 April 2020 *******One of my bandmates called Gigmasters (they won't let me call because I'm too pissed). Gigmasters said "next year, we will talk about offering you a reduced annual fee" but they refused to give a dollar amount, so I assume its one of...

View full review
View full review
7 comments
#2011759

!!!

View more comments
ID
#1827739 Review #1827739 is a subjective opinion of poster.
Product
Booking Website
Pros
  • Have website visibility
  • Product works
Cons
  • Profiteered on the covid19 crisis
  • Disrespect their vendors
Loss
$200
Preferred solution
Price reduction

Don't Play yourself with these people

they are theeeeee absolute worse don't book with them at all they take you through the *** ONE MAN BAND warning don't book him or anyone else from this horrible site
View full review
ID
#1792921 Review #1792921 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • Suck
Preferred solution
Full refund

Do not use gigmasters

Gigmasters started out fine. We got calls for our style of music and weddings and events. Now because of whatever system they have ......the gigs are worthless offering no money, we never get a return call or email...even when what they describe fits us perfectly. Something strange is going on and this will be my last year with them. So far I have responded to over 40 gigs and have not even received one email back.
View full review
1 comment
#1795346

Thank you for posting feedback, we are sorry to hear of the dissatisfaction with our service. Our team of Account Specialists would love to turn this around for you. Please call 866-342-9794 or email info@gigmasters.com, and a member of our team would be happy to help with a profile consultation, as well as provide advice and stats on demand in your area.

ID
#1722028 Review #1722028 is a subjective opinion of poster.
Location
Conway, South Carolina
New Reviewer

Gigmasters is what it is-Entertainers

Gigmasters is what it is-Entertainers
I am a Santa Claus Vendor. I do not understand any of the complaints. As a self employed business person, it falls on you to read everything when you sign up. Not only to understand everything but also to set up automatic payment to your checking account. I have had to call twice, they are polite, cheery, and helpful. I of course only work in December but I have 4 gigs with gigmasters in the last ten days.
View full review
1 comment
#1795342

Thanks Bruce! We are so happy to hear about your success with our site. Looking forward to working with you again next year!

ID
#1718388 Review #1718388 is a subjective opinion of poster.
Pros
  • Work just like a booking agent
Cons
  • I do not have any
Reason of review
Exactly as described/ advertised
New Reviewer

Horrible

Would never book anything through them again. My bartender never returned my emails or phone calls and I had to find a new bartender a few days before my wedding! They are refusing to give me my refund and they have horrible customer service they tell me they will follow up with me and then no one ever calls.
View full review
ID
#1689963 Review #1689963 is a subjective opinion of poster.
Reason of review
Poor customer service
Preferred solution
Full refund

Bad experience

I am an Elvis tribute artist.I have only received 2 shows in 3 years.THey have told me to several time to branch out father i went up to 3000 miles and receive the same type of service means no hits.I received a gig in cleveland ohio.me and my crew drove to perform a show just to find out that the person that that hired canceled me and found someone else.I had just enough money to get back to michigan.I was pissed but I never was paid gigmasters said nothing about.that it was my fault.I have cancled my site and refuse to go back to them.
View full review
1 comment
#1783165

Frankly, respectfully it appears that no one wants an Elvis impersonator

ID
#1639785 Review #1639785 is a subjective opinion of poster.
Location
Jenison, Michigan
Reason of review
Return, Exchange or Cancellation Policy
New Reviewer
I have been with Gigmasters for 5+ years. I decided today that I just didn't think it was worth the money anymore. I sent a request to customer service to cancel my auto renew, as I feel the site is overcrowded with vendors and is not worth the membership costs. I was...
View full review
View full review
3 comments
#2184688

I agree 100%, the "auto renew" deal is a scam to make it difficult to cancel subscriptions. Very poor model for their customers.

View more comments
ID
#1600096 Review #1600096 is a subjective opinion of poster.
Service
Gigmasters Membership
Cons
  • Ranking system for vendors
  • Scams to get you to stay
Reason of review
Poor customer service
Preferred solution
Stop the auto renew scam
New Reviewer

I've heard Gigmasters is a scam.

I've heard rumors Gigmasters is a scam and i'm inclined to believe it more recently. They have an annual fee and a monthly "featured profile" both paid by automatic deductions from your debt/credit card. When i recently told them i didn't want automatic deductions they told me i couldn't cancel them! Is this even legal?
View full review
ID
#1592644 Review #1592644 is a subjective opinion of poster.
Pros
  • Ease of transaction
Cons
  • Customer serive in 2018
  • Customer service
  • Scams to get you to stay
Reason of review
Poor customer service
Loss
$250
Preferred solution
Let the company propose a solution

2 years 1 gig

I have been with gigmasters for approx 2 years. I have had several leads, and just recently received my first gig confirmation. For me, gigmasters has been very helpful in so many ways. I haven't always done my part so I can't very well blame the company for my lack of confirmed gigs. I'll fill you in more after my coming gig. I'm uncertain when I will be paid, or how I will be paid. Time will tell. I am sorry y'all have had issues. There are many other sites available for a fee to find gigs. I wish you the best. M
View full review
2 comments
#1701965

We're happy to hear about your first booking! If you have any questions regarding the booking and receiving payments, please contact our Account Services team at 866-342-**** or email info@***.com. They'll be happy to help!

#1774104
@PissedConsumer1701965

Yeah, I just bet you will be of help. Can't even get you to respond to confirming that I do not want to have my account AUTO-RENEWAL.

You were Johnny-on-the-spot CHAD to get us to sign up, and where are any of you now to confirm that I will not have my credit card charged.

I CLEARLY told you CHAD we were only signing up for three months. FAST TYMES BAND

View more comments (1)
ID
#1558684 Review #1558684 is a subjective opinion of poster.
New Reviewer

Success

HOW BIG IS YOUR CUSTOMER BASE? HOW MANY CLIENTS HAVE YOU SUCCESSFULLY SERVED?
View full review
ID
#1548601 Review #1548601 is a subjective opinion of poster.
Reason of review
jUST TRYING TO FIND OUT MORE ABOUT YOUR COMPANY

Scamers

I was with gigmasters for 3 years now matter how far I had to travel I only had 2 gigs.I went to ohio to do a gig to find out that they had canceled me and hired someone else gigmasters said that it was my fault.I had to pay my driver and my setup man and just had enough money to get back to michigan.None of these sites are not any good.
View full review
1 comment
#1684300

Hello! We are very sorry to hear about your experience. Any time you have any trouble with a booked gig or a client, please contact our Account Services team - they would be happy to help.

ID
#1499388 Review #1499388 is a subjective opinion of poster.
Location
Grand Rapids, Michigan
Service
Salesstaff Leads

We never got a gig..

We have been with Gig Masters for a year, we had lots of leads and got one job out through whole bunch and that never even happened for my band. DON'T WAIST YOUR MONEY!
View full review
1 comment
#1684301

Hello! We are very sorry to hear of your dissatisfaction with our service. Please contact our Account Services team at 866-342-9794 and they can review your profile, offer any tips, or make suggestions to help your account.

ID
#1495660 Review #1495660 is a subjective opinion of poster.
Service
Gigmasters Leads
Reason of review
Bad quality
New Reviewer

Rip off - experts at finding their way to your pocket.

I had a BAD experience with GigMasters. I joined Gigmasters in november 27th 2016. sudenly i relized that it was a mistake to sign up and deactivated account. I called and tried to reach someone which did not work then went online and deactivated account. 11/27/2017 - got a charge again from Gigmasters for renewal. I called and sent email asking to cancel my account and refund my money. I recieved email from Andrea Gorotiza Account Specialist 866.342.9794 stating that she was sorry to hear that i would like to cancel my membership. she did not cancel my account and now i recieved another charge from gigmasters on my credit card. i do not why its not easy to get rid off a blood sucker like gigmasters who are just sucking poor hard working folks blood for something that we had no interest in it anymore and can not get rid of it. i was charged more than $1100 and not a single benefit or call.
View full review
1 comment
#1684303

Hello. We are very sorry to hear about this experience.

All cancellations for memberships are handled over the phone to confirm any changes. We apologize that it was not refunded in a timely manner.

ID
#1421110 Review #1421110 is a subjective opinion of poster.
Location
Arlington, Virginia
Product
Gigmasters Subscription
Reason of review
not cancelling my membership
Loss
$1100
Preferred solution
Full refund

Waste of Money

I am an internationally known speaker and thought I might pick up a few extra engagements through Gigmasters. In a year I received zero. I think this is for people just starting out. Not professional speakers with experience and a reputation.
View full review
1 comment
#1684308

Hello! We are very sorry that we could not connect you with the best clients for your business or find you the events you were looking for. We appreciate your feedback.

ID
#1420034 Review #1420034 is a subjective opinion of poster.
Location
Scottsdale, Arizona
New Reviewer

Bad experience

Gigmasters - Bad experience
I booked a harp job via gigmasters. Signed contract, I called the bride a month before the job to confirm. The job was confirmed. I traveled from miami to clearwater florida with my wife to do the job. We stayed over the night before at the Embassy Suites in Tampa Florida. I arrived at the venue location with my harp, and was informed that the bride decided to use another harpist. I called the bride, she had informed me that she cancelled the job via gigmasters and payed them my full price. I do not know who is telling the truth. I called gigmasters and they were very cold about trying to get me paid, and calling the client. Obviously gigmasters does not support the people working for them. I will not renew with them. I am also an accordionist, pianist, steel pannist and guitarist. I guess they do not need accordionists which are hard to find.
View full review
1 comment
#1660864

I’d sue them in small claims court for that. Don’t let these thieves take advantage of the starving musicians.

ID
#1387502 Review #1387502 is a subjective opinion of poster.
Location
Norwalk, Connecticut
Reason of review
Poor customer service
Loss
$250
Preferred solution
One years free membership. Gold

Brands Related to Gigmasters

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content

For more information read Blog article